Blogmarketing általában
A blogmarketing az online marketing egyik formája. Sikere az információmegosztásban, vitagenerálásban, vagyis a rendszeres látogatottságban rejlik. A jól felépített blog nem csak forgalmat generál egy vállalat, vagy akár személy weboldalára, de mellette bizalmat is épít az adott témakörben a cég felé.
A blogmarketing nem garantál azonnali eredményt, arra vannak egyéb online marketing módszerek, például a videomarketing.
Ennél a technikánál sokkal inkább a hitelesség és a „beérés” a jellemző. Ennek köszönhető, hogy sokszor a keresőkben blog oldalunk előrébb szerepel weboldalunknál. A folyamatos tartalombővítés adott a hozzászólások által, és a keresési szokásoknál is előnyt élvez döntés, termék vagy szolgáltatás választása előtt. Kiváló eszköz forgalomgenerálás céljára, és hivatkozásépítés szempontjából sem elhanyagolható.
Az a vállalkozás, amely szakmailag akar elsősorban megfelelni a piacon ajánlott, hogy blogmarketing szolgáltatást is beépítsen marketingstratégiájába, bár a témakör, a struktúra és számos egyéb kritérium figyelembe vételéhez javasolt erre specializálódott szolgáltatót megbízni.