Keresőoptimalizálás általában
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak. Statisztikák szerint a legtöbb honlapot a keresőoldalakon keresztül találják meg. Ennek megfelelően kialakult egy egészséges versenyszellem, és a vállalkozások, cégek, vállalatok egyre inkább ennek ismeretében alakítják ki weboldalaikat. Arról nem is beszélve, hogy ez a forma a legolcsóbb és leginkább megtérülőbb hirdetési lehetőség.
Az, hogy egy cég honlapja bekerül a nagyobb keresőkbe, még nem jelenti azt, hogy rá is fognak találni az érdeklődők. Ha egy web-optimalizálással foglalkozó cég a „weboptimalizálás” keresőszóra a 120-ik találatnál jelenik meg, szinte garantált, hogy nem lesz sikeres, hiszen a legritkább eset az, amikor a potenciális ügyfél ellapoz egészen a 120-ik pozícióig. Éppen ezért szükséges hogy oldalunk az első találatok között szerepeljen. Erre születtek különböző technikák, melyek a keresőkben való előrehaladást és – nem utolsó sorban – a tartós ottmaradást hivatottak elősegíteni.