Termékek fotózása
A webáruházak tulajdonosainak nincs könnyű dolguk, hiszen a vásárló nem tudja fizikailag megnézni a termékeket, nem foghatja meg őket, így kénytelen néhány kép és leírás alapján mérlegelni, majd meghozni a döntést. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen szögben és minőségben van a kínálat lefotózva. Az a legrosszabb, ha egy webshopnak egyáltalán nincs képe a termékekről, mert valószínű, hogy a látogató nem is marad az oldalon, tehát képeknek mindig rendelkezésre kell állniuk.
De vajon milyen a jó termékfotó?
Mivel a vásárlók előtérbe helyezik a vizualitást, ezért a szöveges tartalom háttérbe szorul, ennek okán a termékfotóknak meggyőzőnek kell lenniük. A termékeket vizuálisan közelebb kell vinni a vásárlókhoz, ráadásul egy jól elkészített termékfotó bizalmat generál a vevők szemében, jó képet alakít ki az adott webáruházról, értéket képvisel. A képeket adhatja a gyártó, megbízhatunk egy profi fotóst a feladattal vagy mi magunk is elkészíthetjük, de ez rengeteg anyagi és időbeli veszteséget jelent, emellett az se biztos, hogy a végeredmény megfelelő lesz.
Az ideális termékfotó megalkotásához több szempontot is javasolt figyelembe venni a termékfotózás során. Fontos kialakítani a tökéletes egyensúlyt az oldalon, ezért a méret meghatározó, a képeknek igazodniuk kell a többi tartalomhoz. A másik a szín, figyelni szükséges az élethű színre, vannak termékek, ahol ez meghatározó, de vannak, amelyek esetében nem fontos, ilyenkor képszerkesztő segítségével játszhatunk az árnyalatokkal. A termékfotókat többféle szögből is tanácsos elkészítenünk, de a legideálisabb, ha profi fotósra bízzuk.