Szavazz gyorsan!

A Hírszőnyeg alapelvei:
  • Gyorsaság
  • Értékelés

24 órán belüli Google indexálás!

Azonnal megjelenítjük a híreket! 24 órán belül indexálja a beküldött tartalmat a Google! Küldd be a cikkeidet és tapasztald a gyorsaságot. Értékeld a híredet és a többi cikket. A megszerzett minősítés alapján kerülnek pozicionálásra a tartalmak.

Milyen költségeket számolhat el egy vállalkozás? Hasznos tippek a Centrum Audittól

Minden vállalkozás legfőbb célja a profit növelése. Ezt a célt két fő úton érhetjük el: a bevételek növelésével vagy a kiadások csökkentésével. A legtöbb cégvezető az energiái nagy részét az előbbire, a bevételszerzésre fordítja, miközben gyakran figyelmen kívül hagyja a profitabilitás növelésének egyik leghatékonyabb, leginkább kézenfekvő eszközét: a költségek tudatos és legális elszámolását, amellyel az adóalap és a fizetendő adó is jelentősen csökkenthető.

Sok vállalkozó bizonytalan abban, hogy pontosan mit is lehet "leírni az adóból". Vannak, akik túlságosan óvatosak, és olyan, teljesen jogos költségeket sem számolnak el, amelyekkel pénzt spórolhatnának. Mások pedig túl merészek, és olyan tételeket is megpróbálnak elszámolni, amelyek egy esetleges NAV-ellenőrzés során komoly bírságot vonhatnak maguk után.

Ez az útmutató azért született, hogy tiszta vizet öntsön a pohárba. A Centrum Audit szakértőinek segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb, leggyakrabban felmerülő elszámolható költségkategóriákat és a legfontosabb szabályokat.

Az elszámolhatóság aranyszabálya: a törvény szelleme
A legfontosabb alapelv, amit minden vállalkozónak meg kell értenie, a "vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költség" fogalma. A törvény szerint egy költség akkor számolható el, ha az a bevételszerző tevékenységhez közvetlenül szükséges és ahhoz kapcsolódik. A másik megkerülhetetlen szabály pedig a számla szentsége: minden egyes elszámolt költséget egy, a vállalkozás nevére és adószámára kiállított, formailag is megfelelő számlával kell igazolni.

A leggyakoribb elszámolható költségkategóriák
Lássuk a leggyakoribb tételeket, amelyeket egy, a társasági adó (TAO) hatálya alá tartozó vállalkozás elszámolhat!

A működés alapvető költségei
Ezek a legnyilvánvalóbb, a cég mindennapi működéséhez elengedhetetlen kiadások.

Iroda bérleti díja és rezsi: Az iroda, a műhely vagy az üzlethelyiség bérleti díja, valamint a hozzá kapcsolódó rezsiköltségek (áram, víz, fűtés, internet).

Telekommunikációs költségek: A céges telefon- és internetszámlák.

Irodaszer és irodai felszerelések: A papírtól a tollon át a nyomtatópatronig minden, ami az irodai munkához kell.

Eszközbeszerzések és az értékcsökkenés
A vállalkozás működéséhez szükséges, nagyobb értékű tárgyi eszközök (pl. számítógépek, gépek, bútorok) beszerzési ára nem egyben, hanem az évek során, értékcsökkenési leírás (ÉCS) formájában számolható el.

Marketing és reklámköltségek
Minden olyan kiadás, amely a cég népszerűsítését, a vevőszerzést szolgálja.

Online hirdetések (Google Ads, Facebook)

Weboldal készítés és karbantartás

Névjegykártya, szórólapok, brosúrák

Marketing tanácsadás díja

Utazási és gépjárműhasználati költségek
Ez egy összetett terület. Ha a cég tulajdonában van az autó, akkor annak minden költsége (üzemanyag, szerviz, biztosítás) elszámolható. Ha a tulajdonos a magánautóját használja céges utakra, akkor útnyilvántartás vezetése mellett vagy egy fix havi átalány (kiküldetési rendelvény) formájában számolhatók el a költségek.

https://www.masszazstanfolyam.org/KATA-atalanyado-vagy-tarsasagi-ado-Seg...

A tágabb perspektíva
A vállalkozás egészsége olyan, mint az emberi egészség; rendszeres "check-up"-ot igényel. Ahogy egy üzemorvosi vizsgálat (https://uzemorvosivizsgalat.blog.hu/) a munkavállalók egészségét védi, úgy a rendszeres könyvelői konzultáció a cég pénzügyi stabilitását. A jó döntés minden területen a tájékozódáson múlik.

A tudatos költségkezelés, mint a profit növelésének kulcsa
Láthatod, hogy a legálisan elszámolható költségek köre rendkívül széles. A legfontosabb tanulság azonban az, hogy ezeket a döntéseket soha ne egyedül, és ne a "szomszéd is ezt mondta" alapon hozd meg!

A legértékesebb befektetés, amit egy vállalkozó tehet, az egy felkészült, a cégére proaktívan figyelő könyvelővel való partnerség. Egy jó könyvelő nemcsak a múltat adminisztrálja, hanem a jövőt tervezi. Segít a legális adóoptimalizálásban, és megvéd a felesleges kockázatoktól. A pénzügyi tervezéshez ma már modern eszközök is rendelkezésre állnak. Egy online kalkulátor (https://centrumaudit.hu/kalkulator/) segíthet a várható könyvelési díjak megbecslésében. Fontos továbbá tisztában lenni az olyan alapvető fogalmakkal is, mint mi az az iparűzési adó (https://centrumaudit.hu/2024/01/25/mi-az-iparuzesi-ado/), ami a legtöbb vállalkozási formát érinti.

A tudatos költségelszámolás nem "trükközés" az adóhivatallal. Ez a törvényes lehetőségek intelligens kihasználása, a pénzügyi tudatosság és a sikeres, profitábilis vállalkozásműködtetés egyik legfontosabb alapköve.

Még nincs szavazat

Ments meg egy dokit!

Ne használj orvosi maszkot! Hagyd meg azoknak, akik az első vonalban küzdenek a járvány idején! Készíts, vásárolj mosható textil maszkot! Így nem a világszerte szűkös készletű orvosi maszkokat használod, és jut azoknak, akiknek legjobban szükségük van rá.

Ments meg egy dokit! Eljött a Te időd, amikor már nem hanyatt fekve otthon mented meg a világot, hanem teszel is valamit.

Ments meg egy dokit! Ezzel lehet,hogy szeretteid közül is megmentesz valakit. Ne késlekedj, cselekedj!

Ments meg egy dokit! Nézd meg a kihívást, és add tovább! Légy gyorsabb, mint a vírus! Most használd a szociális hálókat, mert életeket menthetsz.

És ments meg egy dokit!

Google+

Link Portas Linkkatalógus