Iratrendezés szakszerűen
Az iratrendezés tevékenységi körébe beletartozik a cégek irattári tervében lefektetett tételszámok és őrzési idők, struktúra figyelembe vételével történő rendezés, osztályzás, csoportosítás.
Fájlosztályozási tervek
A létrehozott dokumentumokat meg kell őrizni annak érdekében, hogy újra felhasználják, ha szükséges. A vállalati struktúrával összhangban olyan dinamikus osztályozási rendszert kell kialakítani, amely lehetővé teszi az előállított dokumentumok hatékony és eredményes elérését, amennyiben azokat újra felhasználnák. Leltár-tanulmányok segítségével megállapítják a vállalat funkcióit és egységeit, így hatékony irattári terv készülhet.
A tárolási tervek és megsemmisítési műveletek
Az archívumok dinamikájának egyik legfontosabb tényezője a válogatás. Ezután a nem használt iratok megsemmisítésre kerülnek. Ezeket a műveleteket a felesleges dokumentumok tárolásának elkerülése, a helyhiány és a rendellenességek kiküszöbölése miatt kell végrehajtani.
Az iratrendezéshez dokumentumtárolási szabályzatokat kell összeállítani a rendszerezési műveletek időről időre való elvégzésének ütemezéséhez. A tárolási terv elkészítése és a rendezési, valamint a megsemmisítési műveletek rendszeres végrehajtása lehetővé teszik az archívumok folyamatos megújítását, a tároláshoz nem szükséges dokumentumok megsemmisítését. Így erőforrásokat takaríthatunk meg: rakodóteret, időt, energiát.