Virtuális Asszisztencia Magyarországon

Azért döntöttem e cikk megírásáról, mivel úgy vettem észre, hogy Magyarországon még nagyon sokan nem hallottak a virtuális asszisztensi szolgáltatásról.

Évekkel ezelőtt szerettem volna egy vállalkozást, de nem tudtam, hogy mibe fogjak bele. Nagyon sok évi gyakorlattal rendelkezem az adminisztráció területén, évekig irodavezetőként, és titkárságvezetőként dolgoztam, ezért adminisztrációval kapcsolatos vállalkozásba szerettem volna fogni. Hosszú időn keresztül szörföztem a neten, míg a külföldi weboldalakon rábukkantam a Virtual Assistant /VA/ kifejezésre. Rögtön tudtam, hogy ez az, amit keresek. Miután megkaptam a megfelelő információkat, elkezdtem utánanézni a magyarországi lehetőségeknek. Találtam itthon is egy pár weboldalt, de úgy vettem észre, hogy itthon még nincs annyira elterjedve, mint külföldön.

Egyéni vállalkozásomat, mint virtuális irodavezető, másodállásban kezdtem el. A legelején, mondhatnám, hogy akivel kapcsolatba kerültem, senki nem tudta, hogy mit jelent a Virtuális Asszisztens, vagy VA. Azonban, mikor elmagyaráztam, hogy mivel foglalkozom, mindenkinél tetszést aratott. Mostanában, talán egy kicsit jobban kezd elterjedni Magyarországon is, az én vállalkozásomról is jelentettek már meg cikkeket. De korántsem annyira ismert ez a szolgáltatás itthon, mint külföldön, ezért szeretném megosztani a Virtuális Asszisztencia bemutatását.

Mivel foglalkozik egy Virtuális Asszisztens?

A Virtuális Asszisztens/Irodavezető tevékenysége ugyanaz, mint egy irodai asszisztensnek. Az egyszerű levélírástól /akár több nyelven is/, a prezentáció- és táblázatkészítésig, a jegyzőkönyvírástól az e-mail küldésig-fogadásig, adatgyűjtéstől hirdetésfeladásig, levelezés nyilvántartásától a webes felületen történő iktatásig, bármilyen adminisztrációs tevékenység, egészen a komplex irodavezetésig. A különbség annyi, hogy a Virtuális Asszisztens nem munkavállaló, a saját irodájában dolgozik, saját maga fizeti a járulékokat.

Kinek ajánlatos Virtuális Asszisztensi szolgáltatásokat igénybe venni?

Azoknak az egyéni vállalkozóknak, akiknek már jól megy a vállalkozásuk, és nem szeretnének az adminisztrációval bajlódni, de még nem akarnak munkavállalót foglalkoztatni. Azonban azoknak a cégeknek is jól jön egy Virtuális Asszisztens, ahol már van asszisztens, de átmenetileg szükségük lenne segítségre. A Virtuális Asszisztens elfogad állandó jellegű megbízást, de egy alkalomra szólót is.

Milyen előnye van, ha Virtuális Asszisztenssel dolgozik a megrendelő?

A megrendelő csak nyer. Nem kell irodát béreljen, nem kell alkalmazottat foglalkoztasson, állásinterjúval, betanítással foglalkozzon, nem kell munkáltatói járulékot fizessen. Az elvégzett munkáért fizet, és nem az időért, ráadásul adminisztrációját költségként leírhatja. Egyszóval, jobban tud koncentrálni saját vállalkozására, mivel adminisztrációját profi szakember rendben tartja.

Végül, de nem utolsó sorban, szeretném eloszlatni azokat a vállalkozói félelmeket, hogyha az adataikat rábíznák egy Virtuális Asszisztensre, akkor azok nem lennének biztonságban. Erről szó sincs, mivel a Virtuális Asszisztens megbízási szerződést köt, ahol vállalja a szigorú titoktartást is.

A fent leírtak alapján, remélem sikerült pozitív képet festenem a mai világ adminisztrációs tevékenységéről.

www.irodavezetes.hu

Még nincs szavazat

Ments meg egy dokit!

Ne használj orvosi maszkot! Hagyd meg azoknak, akik az első vonalban küzdenek a járvány idején! Készíts, vásárolj mosható textil maszkot! Így nem a világszerte szűkös készletű orvosi maszkokat használod, és jut azoknak, akiknek legjobban szükségük van rá.

Ments meg egy dokit! Eljött a Te időd, amikor már nem hanyatt fekve otthon mented meg a világot, hanem teszel is valamit.

Ments meg egy dokit! Ezzel lehet,hogy szeretteid közül is megmentesz valakit. Ne késlekedj, cselekedj!

Ments meg egy dokit! Nézd meg a kihívást, és add tovább! Légy gyorsabb, mint a vírus! Most használd a szociális hálókat, mert életeket menthetsz.

És ments meg egy dokit!

Google+

Link Portas Linkkatalógus